Nowy właściciel "Przekroju" zapowiada relaunch


Krakowski biznesmen i producent filmowy Grzegorz Hajdarowicz kupił od Edipresse Polska SA spółkę Przekrój mającą prawa do wydawania tygodnika ”Przekrój”. Zespołowi złożył ofertę pracy na dotychczasowych warunkach.

Robert Leszczyński rozstał się w piątek z tygodnikiem ”Wprost” (AWR ”Wprost”) – dowiedział się nieoficjalnie ”Presserwis". Tomasz Wróblewski będzie nowym redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej". Wróblewski zastąpi Michała Koboskę, który wraca do wydawnictwa "Axel Springer Polska". W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".



Latem ramówka Programu III Polskiego Radia może się poważnie zmienić. Jak bardzo – zdecyduje zarząd Polskiego Radia, prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Nowym prezesem Radia Lublin został wieloletni lubelski dziennikarz, ostatnio związany z PAP, Andrzej Szwabe. Wyboru dokonała w środę Rada Nadzorcza Radia Lublin - podało radio na swojej stronie internetowej. Podczas świąt Bożego Narodzenia widzowie najchętniej wybierali TVP 1. Wzrost udziału w rynku w porównaniu z okresem świątecznym ub.r. spośród największych stacji telewizyjnych zanotował jedynie TVN – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Niemieccy nadawcy publiczni ARD i ZDF pokażą wszystkie mecze turnieju piłkarskiego Euro 2012 na ogólnodostępnych kanałach – podają niemieckie media.

Zaledwie trzy tygodnie po wygraniu przetargu na budżet kreatywny firmy logistycznej DHL agencja 180 Amsterdam przygotowała globalną kampanię reklamową. Wczoraj Radio PiN zaczęło nadawać na częstotliwości 103,7 MHz w stolicy Dolnego Śląska.

Niemiecki tygodnik "Der Spiegel" zapowiedział wprowadzenie na rynek mobilnej aplikacji pozwalającej na przeglądanie zawartości pisma na ekranach smartfonów. Telewizją, która najwięcej czasu antenowego poświęciła na product placement, w okresie styczeń - kwiecień br. był TVN - wynika z danych firmy Pentagon Research. ”Trójka po trzeciej” to tytuł nowego pasma publicystycznego, które pojawiło się wczoraj na antenie Programu III Polskiego Radia.



Grupa Wydawnicza Polskapresse uruchomiła lokalny serwis informacyjno-społecznościowy Wieczorwybrzeza.pl. 6,9 mln zł uzyskał Polsat ze sprzedaży czasu reklamowego przy ośmiu meczach Polaków podczas Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn – wynika z cennikowych danych AGB Nielsen Media Research (bez uwzględnienia rabatów). Michał Prysłopski nie jest już dyrektorem serwisu internetowego "Rzeczpospolitej" (Presspublica).

Rydzyk podpisał wyjątkową umowę na korzystanie z archiwów TVP


Rządzący Telewizją Polską Piotr Farfał podpisał umowę z fundacją Tadeusza Rydzyka w sprawie wymiany archiwów - dowiedziała się nieoficjalnie "Gazeta Wyborcza". Z żadnym innym nadawcą TVP takiej umowy nie ma.

TVP 2 i Polsat szykują imprezy sylwestrowe


W tym roku koncerty sylwestrowe zorganizują TVP 2 i Polsat. Zastanawia się nad tym też TVS.

Przymusowe urlopy w ”USA Today”


Wydawca dziennika ”USA Today” wysyła pracowników na przymusowy tygodniowy bezpłatny urlop.

Canal+ ma propozycję dla osób niesłyszących


Od stycznia 2010 roku w Canal+ do wszystkich polskich premier filmowych będą opracowywane napisy dla osób niesłyszących.

Marek Niedźwiecki bliski powrotu do "Trójki"


Marek Niedźwiecki odchodzi z Radia Złote Przeboje. Jak nieoficjalnie podaje portal gazeta.pl oraz serwis Media&Marketing, Niedźwiecki prawdopodobnie wraca do zespołu radiowej Trójki.

Andrzej Bober zakwestionował przeprosiny w "Rz"


Przeprosiny Andrzeja Bobera pod adresem Małgorzaty Raczyńskiej, byłej dyrektor TVP 1, do których zobowiązał publicystę sąd, oraz jego komentarz do nich opublikowała w miniony piątek "Rzeczpospolita" (Presspublica).

Powstał blog w obronie pracowników "Faktu"


Były pracownik lub współpracownik dziennika ”Fakt” (Axel Springer Polska) założył bloga, w którym chce walczyć z redakcją tego tytułu. Zapowiada m.in. zbiorowy pozew o mobbing.

Burdek pokieruje Rebel TV


Jarosław Burdek został dyrektorem programowym i muzycznym kanału Rebel TV, który uruchamia 4fun Media SA.

Dwa razy więcej stanowisk kierowniczych w TVP Info


Nowa struktura organizacyjna kanału TVP Info przewiduje dwa razy więcej kierowników niż dotychczas, razem z zastępcami jest to 20 stanowisk – dowiedział się "Presserwis".

Agora rezygnuje z serwisów agregujących blogi


W czwartek Agora SA zamknie serwisy agregujące blogi: Blogfrog.pl, Blogsport.pl, Biznes.pl, Blogi.edziecko.pl.

Marek Sowa będzie prezesem Axel Springer


Od lutego Marek Sowa będzie prezesem wydawnictwa Axel Springer Polska, gdzie zastąpi Floriana Felsa - podała spółka w komunikacie. Sowa to m.in. b. prezes Agory.

Grand Press za News i Dziennikarstwo Śledcze


Szymon Jadczak i Maciej Kuciela z TVN oraz Wojciech Cieśla z "Dziennika" to laureaci tegorocznych nagród w kategoriach: News i Dziennikarstwo Śledcze.

Strajk w firmie Berlusconiego


Pracownicy włoskiej grupy telewizyjnej Mediaset (m.in. Canale 5, Italia 1) strajkowali w piątek w proteście przeciw zwolnieniom.

Cięcia etatów wśród pracowników Agencji Produkcji Telewizyjnej


Związki zawodowe w Telewizji Polskiej obawiają się, że większość dziennikarzy mających etaty w Agencji Produkcji Telewizyjnej znajdzie się na liście zwolnień grupowych.

Presspublica wycofuje swoje udziały z PBI


Osiem podmiotów potwierdziło gotowość do dalszych rozmów w sprawie dołączenia do grona udziałowców Polskich Badań Internetu - podała wczoraj spółka w komunikacie. Swoje udziały musiała wycofać Presspublica.